Vyberte stránku

Domů » Antistres » 10 tipů na večerní péči o pokožku pro zářivou pleť

10 tipů na večerní péči o pokožku pro zářivou pleť

Večerní rituálNěkdy ani dobrá postel a polštář nejsou zárukou kvalitního spánku, který naše pokožka a tělo potřebují. Naše hektické životy nás pohlcují a pouhá myšlenka na to, že bychom si před spaním dopřáli nějaký rituál, se často zdá být vzdáleným snem. Možná teď přemýšlíte, jak je možné na rituál před spaním najít čas, když sotva držíte krok s nikdy nekončícími seznamy úkolů, snahou dostat děti do postele, odbíháním ke stále zvonícímu telefonu, kontrolováním novorozeného miminka během noci atd.

Studie za studií ukazují, že se dospělí, kteří nemají dostatek kvalitního spánku, vystavují několika zdravotním problémům, od deprese a úzkosti až po chronický zánět, cukrovku a obezitu. Co takhle to dnešním dnem změnit? V tomto článku vám přinášíme 10 jednoduchých tipů, které můžete zařadit mezi vaše večerní rituály. Napomohou vám k lepšímu spánku a ráno se díky nim budete probouzet svěží a plní energie.

1. Ukliďte nepořádek

Uklizení nepořádku je jeden z nejlepších způsobů, jak se před spaním zbavit stresu. Pokud máte všude kolem sebe nepořádek, nedostává se vám pocitu klidu. Je to chaos. Základní organizace věcí v domácnosti přitom nemusí být složitá. Najděte si 10-15 minut na porovnání přípravků na péči o pleť, úklid skříně či pracovního stolu, zkrátka na cokoliv, co vám přinese alespoň trochu klidu na duši.

2. Připravte se na druhý den

Před tím, než se alespoň pokusíte si trochu odpočinout ve vašem oblíbeném křesle, připravte si věci na druhý den. Nachystejte si oblečení, které budete potřebovat, sbalte si tašku do posilovny se vším potřebným, udělejte si ovesnou kaši přes noc či přípravu jídla na pár dní dopředu – k obojímu se vám budou hodit uzavíratelné sklenice. Organizovanost a připravenost jsou klíčem k úspěchu!

3. Dejte si před spaním něco malého k jídlu

Poslední jídlo byste měli mít 3 hodiny před spaním. Vyhněte se sýrům, pšenici a cukru, ty na vaší pleti tzv. nadělají paseku. Tady máte seznam skvělých zdravých svačin, které jsou zároveň šetrné i k vaší pokožce:

  • divoký losos, ančovičky, sardinky a makrela
  • žluté papriky
  • míchaná vajíčka
  • mandle
  • řecký jogurt

4. Pravidelný spánkový režim

Ne nadarmo se říká „vyspat se do krásy“. Snažte se každý den jít spát ve stejný čas a dopřejte si alespoň 7-8 hodin spánku. Nejenže to napomůže při obnově vaší pokožky, ale ráno se také budete cítit svěží a plní energie.

5. Udělejte si uvolňující koupel s domácí maskou

Pokud chcete co nejlépe využít čas, naneste si svoji oblíbenou domácí masku, zatímco si dopřáváte uvolňující koupel. Pokud budete klidní a uvolnění, maska bude účinnější. Koupel je skvělý způsob, jak bojovat se stresem, výsledkem toho se tak můžete vyhnout i různým nachlazením či infekcím. Koupel před spaním vám navíc napomůže z těla vyplavit toxiny a ulevit bolavým svalům.

6. Yoga

Yoga před spaním může být jeden z nejlepších způsobů, jak bojovat s nespavostí. S klidnou myslí a uvolněným tělem se vám bude lépe usínat a spánek bude kvalitnější.

7. Čistěte a hydratujte pokožku

Když si uděláte čas, abyste si opravdu užili každodenní péči o pokožku, zjistíte, že to může být neskutečně uklidňující. Péče o sebe je způsob, jak dáváte najevo, že se máte rádi. Proto se přestaňte odbývat či se cítit provinile, když si dopřejete pár minut jen pro sebe. Za žádnou cenu nechoďte spát s naneseným make-upem!

8. V pokoji, kde spíte, nastavte správnou teplotu

Optimální pokojová teplota pro dosažení REM fáze spánku je 15,5-19,5 °C. Podle některých odborníků musí naše tělesná teplota klesnout přibližně o 1 °C, abychom usnuli, a být v pokoji s vysokou teplotou tento proces pochopitelně ztěžuje.

9. Namasírujte si chodidla

Masáž chodidel je velmi uklidňující, dokáže vás vytáhnout z nekonečného kolotoče myšlenek, které vám nedají spát (a to doslova). Doporučujeme použít Pure Fiji Exotický kokosový olej! Ostrované Pacifiku již po staletí používají kombinaci panenského kokosového oleje s jedinečnou směsí dilo, makadamiového a sikeci oleje k hydrataci, výživě a ochraně pokožky i vlasů. Tato směs se velmi rychle vstřebává, omlazuje, obnovuje, hydratuje a vyživuje vaši pokožku. Můžete ji použít jako masážní olej, koupelový olej, denní hydratační ošetření pokožky, a další.

10. Experimentujte s esenciálními oleji

Podpořte účinek spánku na krásu esenciálními oleji. Nejenže krásně voní, ale také jsou zcela přírodní a mají i mnoho zdravotních benefitů. Podporují dobrý spánek, zmírňují úzkosti, snižují krevní tlak a uvolňují stres, který se v nás hromadí během dne.
Můžete si vyrobit své vlastní směsi a využít je různými způsoby: přes difuzér, zamíchané v pleťovém krému, nastříkané spolu s růžovou vodou či ve formě rollerballu, který si můžete nechat u postele či pod polštářem.

Pamatujte, že ani ty nejlepší přírodní produkty určené k péči o pleť nezvládnou během spánku vše, co byste si možná představovali. Proto si místo toho, abyste po náročném dni skočili rovnou do postele, udělejte alespoň trochu času a vyzkoušejte některé ze zmíněných večerních rituálů, které vám napomůžou „vyspat se do krásy“.